tirsdag den 11. marts 2008

Lad os markedsføre Helsingør bedre v/ Malene Carmel (K)


Læserbrev i Helsingør Dagblad 10. marts 2008

Ved Fritænkernes debatmøde søndag havde Borgmester Per Tærsbøl (K) og jeg selv fornøjelsen at debattere med og lytte til engagerede borgeres forslag og idéer under overskriften ”Ny Vision for Helsingør Kommune”.

Jeg kredsede i mit oplæg om Helsingør som ”Den Anden By”, som hovedstadens attraktive modpol i den anden ende af Kystbanen. En by, hvor man finder oplevelser, som hovedstaden mangler, oplevelser som ro, nærhed og autentisk miljø.

Jeg mener, at vi godt kan gøre mere for at markedsføre Helsingørs unikke fortræffeligheder. Mange i min bekendtskabskreds har jeg erfaret er flyttet til byen uden at vide meget om den, nærmest tilfældigt. Først senere finder de ud af, hvor meget byen og kommunen faktisk byder på. Jeg lancerede derfor på mødet en anderledes proaktiv tilgang til at tiltrække nye ressourcestærke tilflyttere – f.eks. at reklamere for byen i søndagsavisernes boligsektioner.

Jeg var utrolig glad for den fri debat efter oplæggene, som især handlede om hvordan vi gør Helsingør så attraktiv, at vi trækker endnu flere turister, endnu flere ressourcestærke tilflyttere, og endnu flere videnstunge og kreative virksomheder til byen.

Idéer om at renovere nedslidte industriområder, omlægge trafikken omkring havnen i forbindelse med Kulturværftet, eller forskønnelse af badestrandene og kystgrundene både nord og syd for byen, fik Per Tærsbøl og jeg med fra mødet med Fritænkerne – og mange flere, som pladsen her ikke tillader at referere, men de er ikke glemt, og tak for dem alle!

Vi konservative politikere lytter til borgerne, og det var dejligt at mærke opslutningen til vores fælles mål – at gøre en god kommune endnu bedre.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Enig i at få byen meget mere på landkortet. Når Helsingør endelig er i medierne er det tit for det dårlige, sidst en sag med narko og Mimis søn. Håber det kan lykkes at give byen et bedre image.

Anonym sagde ...

Hej,

Har Helsingør ikke en identitets krise dels geografisk i forhold til København og Hillerød og dels i forhold til arven efter værftet?

Søren Poulsen

Anonym sagde ...

Jo, Søren, værftet kaster stadig lange skygger over byen på godt og ondt... Men lad os ikke glemme at byen er 800 år gammel, og værftet kun dominerede byen i 100 år.

Vi må videre!!! Byen lever!!!